2014年9月17日 星期三

唔好意思,結婚可唔可以唔擺酒?

純粹有感而發。

雖然自己未到適婚年齡,但身邊都不乏親朋好友喜事近,陸續派「紅色炸彈」。
不過,我為朋友們擔心呢個炸彈未到擺酒個日,男女主角已經率先「自爆」。

本來結婚應該係開心事(亦都當然係),之不過就係因為擺酒呀、行禮呀等等既傳統禮節,好易攪到四方爭持不下。邊四方?咪就係雙方長輩對峙同長輩與新人對峙。四方各有各道理,真係天先知該如何決策。

爭論一:結婚應唔應該擺酒
新人:結婚係兩個人既事,我地只係想請比較熟既朋友一齊食餐飯。好似Party形式咁,就係咁簡單。而且想慳返筆錢。
長輩:結婚唔單止係兩個人既事,而係兩個家族既事。梗係要做得好好睇睇,唔好俾鄉親父老、兄弟姊妹朋友有微言。

爭論二:敬茶行禮要分別係男女家進行
新人:我地雙方既屋企都好細,又有寵物係度(仲住得好隔涉)。如果咁多人上黎會好唔方便,不如Book酒店啦。都一樣啫。
長輩:唔好開玩笑啦!即係對方唔俾你入門啫?!

爭論三:擺酒個日應該換幾多套衫
新人:(女)著一套得啦!唔想換黎換去咁麻煩。
長輩:至少都兩套啦!迎賓同送客都同一套好寒酸架。我都要兩套,如果唔係人地見到,你地(新人)會好無面架。

爭論四:擺酒人情應該點分
新人:你地話事啦...
長輩:最重要係男家/女家佢地想點分先?!(但無論點分,一定會有後話)

爭論五:擺酒個晚要帶哂所有金器上身
新人:唔使啦!帶哂上身又重又唔係靚,仲好唔方便。
長輩:梗係有幾多帶幾多啦,人地睇到都覺得你嫁得好啦。

或者仲有好多唔同既爭論我仲未領略到,可惜已經聽過不少新人係準備擺酒事宜期間大叫:我唔嫁啦!/ 我唔攪啦!然後當然係淚流滿面咁,再繼續諗點樣拆掂佢。

其實,結婚有無必要要攪到咁複雜?雖則我認同結婚唔單止係兩個人而係兩家人既事,有需要顧及到雙方家長既意見。但同時,結婚亦只係屬於兩個新人既人生回憶,其他人又有無必要要將自己一套既有既傳統或價值觀硬套入去呢?一邊覺得擺酒係做一場大龍鳳,請一班自己根本唔識唔熟既人好無謂。另一邊又覺得擺酒係必須要有既習俗,對面子好重要。

說到底,無論你係新人又好,長輩又好,舊一套未必適合新世代既夫妻,而新思想老一輩又未必接受到。咁不如攪之前,唔好怕得失對方又或者怕尷尬,三口六面講清楚大家想點,好過日後唔知兜左幾多過彎,喊左無數次先成事。

唔想擺酒既你,不妨問下:唔好意思,結婚可唔可以唔擺酒?
應該唔會小左忽肉...掛?



Facebook專頁:https://www.facebook.com/backpackersopoor
U Blog: 窮看世界。噢耶!

沒有留言:

張貼留言